شناسهٔ خبر: 192566 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در صورت تأمین اعتبار؛

حفاری تونل دوم آزادی شهر ایلام ظرف دو سال انجام می‌شود

حفاری تونل دوم آزادی شهر ایلام در صورت تأمین اعتبار ظرف دو سال انجام می شود.jpg تأمین اعتبار تونل دوم آزادی در بازدید معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام به همراه نماینده استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان ایلام، امروز جمعه ۱۵ هم فروردین ۱۴۰۴، فریدون همتی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی به همراه ذبیح اله تاج بخش معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان و محمدرضا شریفی راد نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ضمن بازدید تونل دوم در حال احداث آزادی شهر ایلام به بررسی آخرین وضعیت این پروژه پرداختند 

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان با بیان اینکه حفاری ۱۰۰۰ متر از تونل ۳۳۰۰ متری آزادی ۲ ایلام انجام شده است، گفت: در حال حاضر پروژه‌های مهمی در محور ایلام- حمیل- کرمانشاه غیر از احداث تونل دوم آزادی در حال اجرا است،  از جمله عملیات چهار خطه کردن مسیر در چند نقطه و همچنین احداث ۲ تقاطع غیرهمسطح کارزان و محور قدیم سرابله که پیمانکاران در این طرح‌ها مشغول عملیات اجرایی هستند.

وی افزود:  عملیات حفاری تونل  دوم آزادی به طول  سه هزار و ۳۳۰۰  متر در حال  اجرا  است که از سمت ایلام تا کنون حدود ۱۰۰۰ متر حفاری انجام شده است

تاج بخش افزود: وزارت راه و شهرسازی هم زمان با توسعه محور ایلام-حمیل-کرمانشاه در حال توسعه محور ایلام- ایوان- کرمانشاه نیز می‌باشد و توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به زودی عملیات چهار خطه ایوان تا تونل قلاجه آغاز می‌شود.

فریدون همتی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با تأکید بر استمرار کار عمرانی پروژه تونل دوم آزادی، افزود: چهار بانده شدن مسیرهای اصلی و پرتردد ایلام و توسعه حمل و نقل جاده ای ، از اولویت‌های اصلی استان است.

وی در این بازدید و نشست خاطر نشان کرد: در این جلسه جمع‌بندی دقیقی از محورهای حیاتی استان داشتیم. برخی از این محورها در دست اجرا، برخی زخمی و نیمه‌تمام و برخی نیز نیازمند آغاز عملیات اجرایی هستند.

وی افزود: محورهایی نظیر قلاجه تا چوارو توسعه محور ایلام–حمیل به    مهران و در ادامه به دهلران و اندیمشک، همچنین محور ایلام–سه‌راه میشخاص–ملکشاهی–مهران و ایلام–بدره - دره شهر - پل گاومیشان در مجموع حدود ۵۰۰ کیلومتر مسیر چهارخطه را در بر می‌گیرند که عمدتاً از مسیرهای کوهستانی، سخت‌گذر و پرهزینه عبور می کنند و می طلبد به تناسب آنها پیگیر تامین اعتبار اجرا باشیم.